5 Şubat 2013 Salı

Havuçlu ve Tarçınlı Kek - Dünden



Bizim evden kek, kurabiye bilumum yiyecekler eksik olmaz..Dünde havuçlu kek yaptım.
Çünkü evimizde sürekli mutfaktan birşeyler isteyen minik bir kuzu var.Galiba sadece bu konuda bana benziyor, mutfağa çok düşkün.Sadece yemek konusunda değil, bütün tencere tava ve cezvelerimiz her gün kaçkere yerlere iniyor bilmiyorum artık.Hala bıkmadıda, ben izin verince, sıkılır bir süre sonra bırakır diye düşünüyordum.Fakat ne mümkün :) Neyse kuzuyla kekimizi yaptık, fırının atma sesiyle içerken koşup hemen yanıma geldi minik.Hemen kalıptan çıkarıp vermemi istiyor, her seferinde, ağlıyor çok sabırsızdır ayrıca...Bir süre daha kucakta oyaladıktan sonra güzel kekimizi çıkarıp afiyetle yedik..Öğleden sonra da kendime çay, Çınar'a kayısı suyu hazırladım.





Bunlar Çınar'ın daha önce kakaolu kek yerken çekilmiş halleri. Kek istediğinde "hadi otur bebeğim kek getiriyorum" deyince koltuktaki herşeyi yere atıp hemencik oturur. :)







Kekimizin tarifinide yazayım, belki yapmak isteyenler olabilir.

Kek için:
3 yumurta
1 su bardağı süt
yarım su bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
3 su bardağı un (genelde alabildiği kadar ekliyorum)

Bu benim klasik kek tarifimdir.bunu yapar o günkü duruma görede içine malzeme eklerim. ceviz, fındık, havuç, kakao vs.

Bu kekin içinede havuç ve birazcıkta tarçın ekledim..Böylece oldu bize havuçlu-tarçınlı kek :)

Biz dünde, bugünde yedik, yapacak olanlar varsa eğer şimdiden afiyet olsun.
 Sevgiler

4 yorum:

  1. Afiyet olsun çok tatlısınız maşallah;). Havuçlusu kışın özellikle vitamin deposu, elinize sağlık, uzanıp bir dilim almak vardı ama neyse artık aldım kabul edip ayrılıyorum:)) sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkederiz :)Evet böylelikle çınarda havuç yemiş oluyor, zaten yediremediğim herşeyi böyle kandırıyorum..Ahhh keşke buluşabilsekte ikram edebilsem, nasıl sevinirdim.. sevgiler sizlerede:)

      Sil
  2. canim cinar ne tatli yiyor oyle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Canım çınara kek demen yeterli, bayılıyor elleriyle yemeye.ama bir meyve versen asla elini değmez :)

      Sil