27 Şubat 2013 Çarşamba

Tahinli Çıtırlar


Uzun zamandır aklımda olan bu tarifi, geçen gün deneme fırsatım oldu. Bu kadar geç yapmış olduğum için kendime çok kızdım. Çünkü inanılmaz güzel bir şey oldu. Yapıldığı gün bitirdik vallahi o kadar güzeldi  :) Gerçi denemek amaçlı az yapmıştım. Ama artık sık sık yapacağım bir tarif oldu. Çok az malzeme ile çabucak, çıtır çıtır oluyor. Aslında çokta bilinen bir tarif olduğunun farkındayım, dedim ya ancak yeni deneyebildim :)

Fotoğraflarla yapılışı ve malzemeler
- baklavalık yufka 3 adet
- tahin 4-5 yemek kaşığı
- toz şeker 3 yemek kaşığı
- dövülmüş ceviz

Üzeri için
- pudra şekeri

- Tahin, şeker ve cevizi bir kasede karıştırın.
- Karışımı yufka aralarına sürün
- Yufkayı enine ortadan ikiye kesin
- Rulo şeklinde sarıp, aralıklarla verevine kesin
- Fırında 180 dereceli fırında 20-25 dk pişirin
- Hafif kızaran çıtırların üzerine pudra şekeri serperek servis edin
- Şimdiden afiyet olsun :)


 











Şiddetle tavsiye edilir :)

Sevgiler :)

3 yorum:

  1. Ahh o ne güzel bir görüntü öyle. Hemen denenmek üzere not edildi ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  2. offf yemiştim müthişti... :)

    YanıtlaSil
  3. aaa süper kolaymış hem de, acayip lezzetli olduğuna eminim, tahini çok severim eski tahincilerdenim, ilk işim tahin ve susam işleyen bir fabrikadaydı:)))
    ben kesinlikle deniycem bunu cnm eminim bayılarak yedim diye de yazıcam:P baklavalık yufkayla yapmak da süper fikir
    ellerine sağlık!

    YanıtlaSil